Künye Yaşam Resmi İlanlar Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL SERİ İLANLAR
Ana Sayfa > KADIN AİLE > Kemik Sağlığı İçin Egzersiz Şart
Kemik Sağlığı İçin Egzersiz Şart
...
25-10-2017 10:10
KADIN AİLE
0 Yorum
90 Okunma
Haberi Yazdır

Egzersiz tüm vücuda iyi geldiği gibi kemik sağlığı için de çok önemli. Günümüzde çok yaygın olan hareketsiz yaşam ve çoğunlukla masa başında geçen çalışma saatlerinin fazla kilolara neden olduğu gibi duruş bozukluklarına ve ağrılara da yol açtığını belirten Anadolu Sağlık Merkezi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı kemik sağlığını korumak ve ağrılardan uzak durmak için hareket etmenin önemini anlatarak “Uzun süre hareketsiz kalmak kas ve eklemlere zarar verir” uyarısında bulundu.

Özellikle uzun süre masa başında oturarak çalışanlarda gerekli önlemler alınmadığında boyun, sırt, bel ağrılarına yol açan omurga sorunları yaygın olarak görüldüğünü söyleyen Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı “Duruş ve oturuş bozukluklarının yol açtığı kas spazmları, gerilim tipi baş ağrısı ve halsizlik iş verimini düşürürken kişinin mutsuz olmasına da yol açabilir” açıklamasında bulundu.

 

Bilgisayar göz hizasında olmalı

Ofisteki masanın yüksekliğinin göğüs ve karın arasındaki mesafede olması gerektiğini belirten Anadolu Sağlık Merkezi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı “Sandalyeniz gereğinden sert ya da gereğinden yumuşak olmamalı ve bilgisayarınız göz hizasında olmalı.  Öğlen aralarında işyerine yakın bir yerde yürüme fırsatı yaratın, işyerine bir durak önce ya da bir durak sonra inip yürüyerek gidin, günde 10 bin adım atmayı hedefleyin, çalışma sırasında her yarım veya saatte bir kalkıp birkaç dakika yürüyün ya da basit egzersizler yapın” diyerek ofiste basit egzersiz önerilerinde bulundu:

 

·         Omuzları gevşeterek yavaşça yukarı kaldırıp indirin.

·         Her iki elinizi ensenizde birleştirin ve kürek kemiklerinizi birbirine değeceklermiş gibi yaklaştırın. Bu şekilde 10-15 saniye kalın.

·         Her iki elinizi belinizde birleştirin ve kürek kemiklerinizi birbirine değeceklermiş gibi yaklaştırın, bu şekilde 10-15 saniye kalın.

·         Ellerinizi birleştirin ve her iki kolunuzla, gövdenizi öne doğru bükerek kollarınızı yere paralel hale getirin, 10-15 saniye bu şekilde kalın.

·         Her iki elinizi kalçanızda birleştirin ve kürek kemiklerinizi birbirine değeceklermiş gibi yaklaştırın, bu şekilde 10-15 saniye kalın.

·         Başınızı yavaş bir şekilde öne doğru eğin ve bu şekilde 10-15 saniye kalın.

·         Başınızla aynı hareketi arkaya, sağa ve sola döndürerek tekrarlayın.

·         Ellerinizi birleştirin ve her iki kolunuzu açarak yukarı doğru esneyin, bu şekilde 10-15 saniye kalın.

·         Bir elinizi belinize koyun, diğer kolunuzu uzatın ve elinizin belde olduğu tarafa doğru eğilin, bu şekilde 10-15 saniye kalın, sonra diğer tarafa tekrarlayın.

·         Her iki elinizi diğer taraf omzunuzu kavrayacak şekilde gövdenize dolayın, bu şekilde 10-15 saniye kalın. 

Etiketler :
Kemik Sağlığı İçin Egzersiz Şart -
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net