Künye Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL
Ana Sayfa > KADIN AİLE > Yılbaşında Beslenmenize Dikkat Edin
Yılbaşında Beslenmenize Dikkat Edin
...
31-12-2019 05:00
KADIN AİLE
0 Yorum
2175 Okunma
Haberi Yazdır

Özel Bandırma Royal Hastanesi’nde Görevli Diyetisyen Ayçin Gürel, yılbaşına gireceğimiz gün bilinçli beslenilmesi gerektiğine dikkat çekerek çeşitli uyarılarda bulundu.

Özel Bandırma Royal Hastanesi’nde Görevli Diyetisyen Ayçin Gürel, yılbaşına girilen gece yenilen yemek miktarının arttığını belirterek bu artışı dengelemek adına gün boyu yapılacak beslenmeye dikkat edilmesinin faydalı olacağını söyledi. Gürel, ayrıca yılbaşı gecesi ve sonraki gün nasıl beslenmemiz gerektiğini de anlatarak, alkol tüketecek olan kişilere de çeşitli uyarılarda bulundu.

Gürel, “Yılbaşına gireceğimiz akşam, özel bir akşam olduğu için yenilen yemek miktarı fazla olabilir. Bu yüzden sabah mutlaka güne kahvaltı yaparak başlamamız gerekiyor. Kahvaltıda sebzeler önceliğimiz olmalı ve ihmal edilmemeli. Sebze grubunu mutlaka tüketmeliyiz. Aynı zamanda peynir grubunu da mutlaka tüketmeliyiz. Tahıllı ekmek ve zeytin de tüketebiliriz. Kahvaltıda bitki çayları, açık çay ya da süt içebiliriz.

Akşam yemek miktarı fazla olacağı için hafif bir öğle yemeği yapmak gerekiyor. Akşama yer ayırmak amacıyla öğlen sebze yemeği ve yoğurt makul olur. Et, pilav ve makarna grubuna girilmesini tavsiye etmiyorum. Çünkü bu haklarımızı akşama saklamalıyız.

Metabolizmamızı hızlandırmak için akşam yemeğine kadar olan ara öğünler daha da önem kazanmış oluyor. Bunun için mutlaka birkaç ağa öğün yapılmalıdır. Kalorisi küçük meyve, kefir, sürt, yoğurt gibi besinlerle ara öğün yapılabilir.

Akşam yemeğine çok aç oturmamaya dikkat etmemiz gerekiyor. C vitamini kaynağı salatamızı soframızdan eksik etmemeliyiz. Hindi daha çok tercih edilecektir. Balık, kırmızı ya da beyaz et ne tüketiyor olursak olalım yanında pilav, makarna yerine çorba içilmesini öneriyorum. Tatlı olarak ise şerbetli ve hamur türünden kaçınmalıyız. Şu an mevsimi olan kabak tatlısı ya da ayva tatlısı ve elma tatlısı gibi tatlıları yani daha çok meyveli tatlıları tercih etmeliyiz.

Yılbaşında alkol tüketecek kişilerin ise alkolü yemekle birlikte tüketmeleri daha doğru olacaktır. Çünkü aç tüketilen alkol kan şekerini daha çok etkileyebilir. Bu da kan şekerinin dengesini bozabilir. Eğer şarap, viski tarzı bir şey içeceksek ertesi gün meyve grubunu daha az tüketmemizde fayda var. Bira ya da rakı tarzı bir şey içeceksek ertesi gün ekmek grubunu daha az tüketmeliyiz.

Ertesi gün alkol tüketimine bağlı sıvı kaybımız da daha fazla olabilir. Bunu yerine koymak için de ertesi gün su tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Çay ve kahve önermiyorum. Çünkü sıvı kaybımızı arttıracaktır. Kaybedilen sıvının yerine koyulabilmesi için ananas, kivi gibi biraz daha ödem atıcı meyveler tüketebiliriz. Alkolün vücuttan atılımını sağlamak için güne limonlu su ya da yeşil çayla başlanabilir. Yine alkolün vücuttan atılımını sağlamak ve fazla kalori atılımını sağlamak için süt grubunu tüketmek arttırılabilir. Hafif tutmakta fayda var. Bu yüzden ana öğünlerde sebze, yoğurt, ekmek üçlüsü ya da ızgara balık, tavuk ile hazırlanacak salata seçimi daha doğru olur,” dedi. /Umut Osman Sunci-Özlem Kurt

Etiketler :
Yılbaşında Beslenmenize Dikkat Edin -
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net