Künye Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL
Ana Sayfa > Dr. Zafer Yılmaz > Kışın hasta olmamak için nasıl beslenmeli?
Kışın hasta olmamak için nasıl beslenmeli?
23/01/2020 - 12:33
Dr. Zafer Yılmaz
0 Yorum
2063 Okunma
Makaleyi Yazdır
Diğer Yazıları
Coronavirüsten Korunmak İçin Neler Yapmalıyız?
Depresyondan Koruyacak Beslenme Tüyoları
Mevsim geçişlerinde kas ve eklem ağrılarına dikkat !
Her kiloda sağlıklı olmak mümkün!
Bağışıklığı Güçlendirmek İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Havaların soğumasıyla beraber hastalıklar da kendini göstermeye başladı.

Bu havalarda hastalıklardan korunmak içinse doğru bir beslenme planı uygulamak gerekiyor. 

Balkabağı, brokoli, kırmızı tatlı biber, mantar, domates, ıspanak, portakal, mandalina, greyfurt, kamkat, limon, nar gibi meyve ve sebzelerin içerdikleri vitamin ve minerallerle vücutta enfeksiyonu önleyip, bağışıklığı güçlendirmeye yardımcı olduğunu belirtmeliyiz. 

Kış döneminde havaların soğuması ile birlikte beslenme düzeninin de değiştirilmesi gerekiyor "Kış ayları boyunca beslenmeye dikkat ederek bu dönemde yaygınlaşan salgın hastalıklara karşı vücudumuzu korumak mümkün.

C vitamininin kış aylarında bağışıklığı kuvvetlendirmede önemli olduğunu hatırlatan Köprülü, bu dönemde antioksidan yani hücre yenileyici özelliği bulunan meyve ve sebzelerin tüketilmesi gerekiyor. Antioksidan açısından zengin besinleri sıralarsak, “Antioksidan, sebzelerden balkabağı, brokoli, kırmızı tatlı biber, mantar, domates ve ıspanakta, meyvelerden portakal, mandalina, greyfurt, kamkat, limon ve narda yoğunlukla bulunur. Bu meyve ve sebzeler içerdikleri E vitamini, kalsiyum ve magnezyum gibi önemli minerallerle de vücutta enfeksiyonu önleyip, bağışıklığı güçlendirmeye yardımcı olur.”

BALIK TÜKETMEK DE ÖNEMLİ 

Kış aylarında balık tüketiminin de en az meyve sebzeler kadar önemlidir ,“Balıklar bu mevsimde daha çok yağlanır, bu da Omega3 yağ asidinden zengin oldukları anlamına gelir. Haftada 1-2 sefer tüketilecek olan somon, uskumru, palamut, sardalye gibi balıklar içerdikleri Omega3 ile vücutta enflamasyonu önleyip, varolan mikroplar ile de savaşır.”

23/01/2020 - 12:33
Dr. Zafer Yılmaz
0 Yorum
2063 Okunma
Makaleyi Yazdır
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net