Künye Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL
Ana Sayfa > Ali Akkoç > ÜMMETÇİLİK, OSMANLIKCILIK , MİLLİYETÇİLİK TEK CEPHEDE BİRLEŞEBİLİR Mİ?
ÜMMETÇİLİK, OSMANLIKCILIK , MİLLİYETÇİLİK TEK CEPHEDE BİRLEŞEBİLİR Mİ?
25/01/2020 - 09:42
Ali Akkoç
0 Yorum
104 Okunma
Makaleyi Yazdır
Diğer Yazıları
Camilerimizin Yaptıranların İsimlerini Taşıması Daha Gerçekçi Bir İsimlendirme Olacaktır
CAMİLERİMİZİN YAPTIRANLARIN İSİMLERİNİ TAŞIMASI DAHA GERÇEKÇİ BİR İSİMLENDİRME OLACAKTIR
CAMİLERİMİZİN YAPTIRANLARIN İSİMLERİNİ TAŞIMASI DAHA GERÇEKÇİ BİR İSİMLENDİRME OLACAKTIR
MİRAR SİNANA SAHİP ÇIKMALIYIZ AMA BUNU BİLİNÇLİ YAPMALIYIZ
Mirar Sinana Sahip Çıkmalıyız Ama Bunu Bilinçli Yapmalıyız
Türk Milliyetçiliği İçin Esas Unsur İslam Olmak Değil Türk Olmak Önemlidir
Nevruz Bayramı Türklerin Kökenini En İyi Ortaya Koyan Bir Bayramdır

Değerli okurlarım, başlıkta sözünü ettiğim, üç ayrı grup fikirden, ümmetçiliği diğerlerinden ayıran yön, fikrin dini hükümlere göre, oluşmuş olmasıdır. Çünkü ümmetçilik dediğimizde bir peygamberin ortaya koyduğu, dini hükümlere göre kurulmuş, bir dine mensup olan bütün birey ve toplumların tamamını ilgilendiren bir oluşum, bir fikirler söz konusudur. Yani ümmetçilik dendiğin de bir dine inanan kişilerin tamamını ilgilendiren söz konudur. Bu yüzdendir ki ümmetçiliği bölümlere ayırmak gerekmektedir. Musevi dünyasının tamamı Musevi ümmetini oluştururken yahut Musa ümmetini oluştururken, Hristiyanlık toplumu Hristiyan mensuplarını, Hristiyanlık ümmetini İsa ümmetini oluşturmaktadır. Hali ile Hz. Muhammed’in getirdiği İslam bireylerinin tümü de Hz. Muhammed ümmetini ve İslam ümmetini oluşturmaktadır.

Bunun dışında ki dinleri kitapsız peygambersiz dinler, saydığımız dan  bunların inanlarına ümmet demeyip toplum tabirini kullanmaktayız. Ümmetçilik üçe ayrıldığı gibi bugün dünya üzerinde ki ümmetçilik faliyeetleri de çalışmaları da farklılıklar taşımaktadır. Bu konuda Yahudilik bir başa tabirle Musevilik diğer ümmetlere göre daha ziyade, homojen yapı göstermektedir. Gerçi oda kendi arasında mezhepsel ayrılıklar gösterse de yer yüzünde tek devletleri, olduğundan ve dünya üzerinde ki bütün Museviler tek bir toplum oluşturduklarından, onların toplumundan ırk, veya millet olarak da bahsedebiliriz. Düşüncesindeyim bu yüzdendir ki yeryüzünde ki topluluklar da sadece Yahudiler de yani Musevilerde ümmet desek de, millet desek de tek bir insan topluluğunu kast etmiş oluruz.

Bu yüzdendir ki Yahudi toplumu açısından, ümmetçilik ve milliyetçilik aynı safta birleşebilir. Tek vücut olabilir, düşüncesindeyim. Çünkü Yahudi toplumun Yahudi toplumu lehine de Musevi ümmeti lehine de çalışma ve icraat gösterdiğinde icraatlarından aynı toplum faydalanacak demektir.

Ama Hıristiyanlık açısından ümmetçilik ve milliyetçiliği birleştirmemiz mümkün değildir. Hristiyan toplumları için hepsini birden kasıtla , Hristiyan toplumu demek mümkünken Hıristiyan toplumu dememiz imkansızdır. Çünkü Hıristiyanlık dinini kabul eden farklı ırklar, farklı milletler olduğu gibi farklı mezhepler de çok farklılık gözetmektedirler. Mezhepler ne kadar olursa olsun ümmet birliğini bozmazken tüm Hıristiyan dinini kabul edenlere Hıristiyan ümmeti demek mümkünken farklı ırklara ve milletlere, mensup Hıristiyan kitlelerinin hepsini Hristiyan milleti olarak adlandırmamız mümkün değildir.

Farklı milletler söz konusudur. Mesela Almanlar, İngilizler, Fransızlar, ABD’liler aynı dinden olmalarına karşılık farklı milletlere mensupturlar. Mesela Avrupa da ana ırk olarak Latinler, germenler, Slavlar, hatta gerekler söz konusu olurken millet olarak, daha fazla parçalanmışlık görebiliriz. Bu yüzdendir ki Hıristiyan ümmetçiliğinin milletçilikle aynı olması, ayrı milletlerin mensup kişilerin yapacağı icraat ve çalışmaların tüm Hıristiyanların yararına veya zararına olduğunu söylemek mümkün değildir.

Hıristiyanlık için söylediğimiz bu gerçekler İslamlık ve İslam ümmeti için de geçerli çünkü İslam ümmeti denilen topluluğun için de ayrı ırklar söz konusu olduğu gibi ayrı milletler de söz konusudur. Nasıl Hıristiyanlık da beyaz, siyah, sarı hatta kırmızı ırka mensup insanlar varsa İslam ümmeti için de beyaz siyah sarı, belki de kırmızı diyebileceğimiz insanlar mevcut olabilir, düşüncesindeyim. Bu yüzdendir ki İslam ümmeti dediğimiz de de tek bir milletle ümmet kavramını özdeşleştiremez kastedemeyiz. Düşüncesindeyim.

Hal böyle olunca nedense Hıristiyan ümmeti ve özellikle İslam ümmeti bireyleri kendi milleti olarak ümmetinin adını söylemekten çekinmezler. Oysa bu yolda bir beyan doğru olmamaktadır. Çünkü Hıristiyanlar açısından Fransız dediğimiz de, İngiltere de ki veya yahut Almanya da ki Hıristiyanları değil sadece kendisini Fransız kabul eden Fransız milletiyiz. Diyen topluluğu kast edebiliriz. Devamı yarın…

25/01/2020 - 09:42
Ali Akkoç
0 Yorum
104 Okunma
Makaleyi Yazdır
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net