Künye Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL
Ana Sayfa > Dr. Zafer Yılmaz > Kronik yorgunluk
Kronik yorgunluk
24/09/2020 - 00:13
Dr. Zafer Yılmaz
0 Yorum
715 Okunma
Makaleyi Yazdır
Diğer Yazıları
Kansızlık
Coronavirüs Hakkında
Bizi Harekete Geçirecek 7 Altın Kural
Göz Yaşı Kanal Tıkanıklığına Dikkat
Pandemi Sürecinde Kaygıyı Azaltacak Öneriler
Görme Alanınızdaki Şikayetlere Dikkat
Ellerin Bakımı Önemli

Kronik yorgunluğun en önemli tedavisi kişinin yeteri kadar istirahat etmesidir.

Kronik yorgunluğun, konsantrasyon güçlüğü, baş ağrısı, uyku bozuklukları ve psikiyatrik şikayetlerle kendini göster. Devam eden bir hareketlilik sonucu olmaması, esas olarak dinlenmekle hafiflememesi ve mevcut iş, eğitim, sosyal ve özel aktivitelerde belirgin azalmaya yol açması, kronik yorgunluk sendromunu akla getirir. Major kriterler, en az altı aydan bu yana günlük aktivitede yüzde 50 azalmaya yol açan, istirahatla geçmeyen, tekrarlayıcı yorgunluk ve bu tabloyu açıklayacak diğer fiziksel ve psikiyatrik durumların dışlanmasıdır. Minör kriterler ise hafif ateş, boğaz ağrısı, servikal ve aksiller lenf nodlarında hassasiyet, açıklanamayan kas güçsüzlüğü, miyalji, egzersiz sonrası bitkinlik, baş ağrısı, gezici noninflamatuar atralji, unutkanlık, depresyon, aşırı huzursuzluk, dinlendirmeyen uyku, yakınmaların aniden ve yeni başlamasıdır. Kronik yorgunluk sendromunun oluşmasına sebep olan birçok etken olmasına karşın, bir kez başladıktan sonra hastalığın oluşturduğu yorgunluğun ve yeti yitiminin devam etmesine sebep olan etkenler ise, bedenin formda olmaması, daha da kötüleşmekten korkmak, kişinin kendine karşı katı olması, belirtilere odaklanma, engellenmiş ve kötü hissetme, endişe duyma olarak sıralanabilir.

Yorgunluk için önerileri şu şekilde sıralayabiliriz;

-Hayat hızınızı yavaşlatın.

-Fizikî veya emosyonel stres meydana getirecek ortamlardan ve işlerden kaçının.

-Çalışma ortamımızı yeniden düzenleyin.

-Yani aşırı iş yükünden kaçının.

-Dinlenme zamanlarınızı arttırın.

-Finansal, bürokratik ve idari işlerde en az sorumluluk alın.

-İş hayatınızda ve özel hayatınızda yeni stratejiler belirleyin.

-Kas gevşetici egzersizler yapın.

-Hayatınızı renklendirecek uğraşlar bulun.

-Her sabah 10-15 dakika aç karnına egzersiz yapın.

Bunları yapmanıza rağmen kronik yorgunluğunuz geçmiyorsa mutlaka bir uzmana danışın.

24/09/2020 - 00:13
Dr. Zafer Yılmaz
0 Yorum
715 Okunma
Makaleyi Yazdır
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net