Künye Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL
Ana Sayfa > Dr. Zafer Yılmaz > Kış Aylarında Hastalıklar Kapınızı Çalmasın
Kış Aylarında Hastalıklar Kapınızı Çalmasın
22/11/2020 - 00:10
Dr. Zafer Yılmaz
0 Yorum
1370 Okunma
Makaleyi Yazdır
Diğer Yazıları
Evde Hareketsiz Kalmayın!
Kış Aylarında Hastalıklar Kapınızı Çalmasın
Bilinçsiz Antibiyotik Kullanmanın Zararları
Bağışıklığı Güçlendirecek Öneriler
Bu Yıl Grip Salgını Daha Az Olacak
Kış Aylarında Cildinize Daha Fazla Özen Gösterin
Grip ile Covid-19’u karıştırmayın

Kış aylarına girmeye hazırladığımız bu dönemde görülen değişken hava insanların ruhsal durumunu etkilemekle birlikte çeşitli hastalıklara yakalanma riskini de artırabiliyor. Aslında mevsimden bağımsız olarak bağışıklığımızı her zaman güçlü tutmalıyız. Ne kadar güçlü bir bağışıklık sistemimiz var ise o kadar hastalıklara karşı gücümüz var demekti.

Havaların giderek soğuduğu şu günlerde hüzünlü, kasvetli, bol bulutlu havaları ile uyanmaya başladık. Kış ayları denince yüzümüzü güldüren hatıraların yanında aklımıza öksürük, burun akıntısı, doktor odaları, iğneler ve serumlar da geliyor.

Hastalıklara yakalanmada bağışıklığın önemli bir rol oynuyor. Bağışıklığı güçlü tutmak için önce uykuya önem verilmesi gerekiyor. Yeterli ve düzenli uykunun önemi büyük, aynı saatte uyuyup uyanmak gerekiyor ve uykuda karanlık, sessiz, rahat bir ortamın tercih edilmesi gerekiyor. Fiziksel aktivite, haftanın en az 3 günü 45 dakikadan az olmayan egzersizler de sağlığımızı için büyük önem taşıyor. Mümkünse açık havada, oksijeni bol bir bölgede spora uygun kıyafetler ile tok olarak egzersiz yapmaya çalışılmalı.

Beslenme düzenimizi proteini bol ürünlerden seçerek, kırmızı et, yumurta, peynir, süt gibi ürünleri yeterli miktarda tüketmemiz gerekiyor. Kızartma, kavurma yerine ızgara, haşlama ve fırın yemeklerinin tercih edilmeli. Bağışıklığımızı güçlendirirken Omega-3'ten zengin balıkların ve ceviz gibi kuru yemişlerin tüketilmesi, yeterli vitamin alınması gerekiyor, özellikle yüksek C vitaminine sahip turuncu meyve ve sebzelerin (portakal, mandalina, kivi, limon, kapya biber) beslenme planımızda olması gerekiyor.

Beta glutenin ana kaynağı tam tahıllar ve yulaf içeren bir beslenme tarzının benimsenmesinin bağışıklığı güçlendirmede fayda sağlıyor. Beyaz ekmek, makarna yerine tam tahıllı ekmekler ve bulgur tercih edilmeli. Bağışıklığımızı güçlendirirken aynı zamanda genç kalmamızı da sağlayacak glutatyon içeren avokado, brokoli, kuşkonmaz gibi ürünler tercih edilmeli. Çinko ve selenyum içeren deniz ürünleri, yağlı tohumlar beslenmede ihmal edilmemelidir. Yüzyılların bize öğrettiği probiyotik kaynağı olan fermente ürünler; kefir, turşu ve yoğurt gibi gıdaların günlük olarak tüketimine özen gösterilmeli. Bütün bunlar önemli ama en önemlisi mutluluk! Havalar nasıl olursa olsun sizin havanız her derde derman olacaktır.

22/11/2020 - 00:10
Dr. Zafer Yılmaz
0 Yorum
1370 Okunma
Makaleyi Yazdır
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net