Bağışıklık Sisteminizi Güçlendiren Yiyecekler
3-11-2019

Mevsim değişikliklerinin bağışıklık sistemi üzerinde etkisini göstermeye başladığı bu aylarında, dengeli beslenip,  egzersiz yaparak bağışıklık sistemi kuvvetlendirilebilirsiniz. Medicana Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Küçük bağışıklık sistemini kuvvetlendiren, yorgunluğu gideren besinler ile ilgili bilgi verdi.

Turunçgiller

C vitamini açısından oldukça zengin olan bu grup bağışıklık sisteminizi güçlenmesine yardımcı olacaktır. Güçlü antioksidan içeriğine de sahip olan bu grup serbest radikallerle savaşarak, hücreleri korumaktadır. Portakal, mandalina, limon gibi turunçgiller bu grupta yer almaktadır.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Yeşil yapraklı sebzeler lif ve posa bakımından zenginlerdir. Sindirim sistemi problemlerine de iyi geleceği gibi güçlü bir bağışıklık sistemi oluşmasında da önemli bir yere sahiptir. Ispanak, brokoli, kabak, enginar gibi yeşil yapraklı sebzeler vitamin ve antioksidan içerikleri oldukça yüksektir.

Yoğurt

Probiyokler bağırsak florası için faydalı etkilere sahip olan  canlı bakteriler bileşimi, bağırsak sistemini destekleyerek hastalık yapan mikroorganizmaların üremesini engelleyebiliyorlar.

 Zararlı mikroorganizmalardan korunmak ve enfeksiyonları önlemek adına bağırsak sağlığını yoğurt gibi probiyotik içeriği olan besinlerle desteklenmesi gerekmektedir. Sindirim sistemi problemlerine de iyi gelirken bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi bulunmaktadır. Yoğurt, kefir gibi besinler probiyotik açısından önemli bir yere sahiptir.

Balık

Somon gibi yağlı balıklar omega-3 yağ asitleri açısından oldukça zengindir. Bağışıklık sisteminin gelişmesinde önemli rol oynamaktadır.

Yumurta

Anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı olarak bilinen yumurta, tüm esansiyel aminoasitleri içermektedir. Özellikle kahvaltılarınıza yumurtayı ekleyerek bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

Sarımsak

Sarımsak, çeşitli sülfür bileşikleri, pek çok amino asit, germanyum, selenyum, kalsiyum, bakır, demir, potasyum, magnezyum, çinko gibi mineraller yanında, A, B, C vitaminlerini de içerir. Sarımsak kan sulandırıcı özelliğiyle damar sağlığını korur ve tansiyon düşürücü etkiye sahiptir. Ancak aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır.

Zencefil

Bağışıklık sistemini güçlendiren bitkilerin başında zencefil gelmektedir. Yüksek anti-mikrobiyal ve anti-inflamatuar etkilerinden dolayı bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğiyle bilinmektedir. Özellikle taze zencefil bağışıklık sistemini pozitif yönde etkileyen bir besin öğesidir.

Yetersiz ve dengesiz uygulanan diyetler de kişinin bağışıklık sisteminin düşmesine sebep olmaktadır. Beslenmenizi düzenlerken bir uzmandan yardım alınız.

Bağışıklık sisteminin güçlenmesi için;

  • Açık havada spor yapılmalı,
  • Pozitif düşünme,
  • Stres ve yorgunluktan uzak durun,
  • Düzenli uyku,
  • Alkol ve sigaradan uzak durulması dikkat edilecekler arasında aklınızda kalsın