VALİ ŞILDAK AYVALIK’TA BİGEP’İ DEĞERLENDİRDİ

Balıkesir’in eğitimine, oluşturduğu sinerji ve motivasyonla güç kazandıran Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesinin aylık değerlendirme toplantısı Ayvalık İlçesinde Vali Hasan Şıldak başkanlığında gerçekleştirildi.

Haber Giriş Tarihi: 27.04.2022 00:06
Haber Güncellenme Tarihi: 27.04.2022 00:06
https://www.bandirmayasam.com.tr

BİGEP Projesinin çalışmalarını ve İl genelinde oluşturduğu enerjiyi ziyaret ve toplantılarla yakından takip eden Vali Şıldak gündem maddesi eğitim olan programında İlçe Milli Eğitim Müdürleri, Ayvalık İlçesindeki Okul Müdürleri, okulların BİGEP Proje sorumluları ve zümre başkanları ile toplantılarda bir araya geldi.

Programına Ayvalık Kaymakamı Hasan Yaman, İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tatlı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin katıldığı değerlendirme toplantısında ilk olarak Ayvalık İlçe Milli Eğitim Müdürü Güner Bahadır yürütülen ve planlanan çalışmalar ile istatistikî bilgileri içeren bir sunum yaptı. Daha sonra İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tatlı yaptığı sunumda ortaokul ve lise düzeyindeki okullarda yapılan deneme sınavlarının ilçe, okul ve ders ölçeğinde değerlendirmesi hakkında bilgiler verdi. Deneme sınavlarına sağlanan katılım sayıları, okul düzeyinde ve ders bazında alınan sonuçların sıralamalarında yaşanan değişikliklerin sebepleri ile ilgili fikir alışverişinde bulunuldu.

Sınava ilçelerden sağlanan katılım sayıları, okul düzeyinde ve ders bazında alınan sonuçların sıralaması hakkında bilgi verildi. Vali Şıldak, öğrencilerin akademik başarılarının takibi açısından deneme sınavlarının önemli göstergeler olduğuna değindi.

Balıkesir BİGEP’i Benimsedi

Toplantıda Balıkesir genelinde son bir ay içerisinde yürütülen çalışmaların kapsamlı bir şekilde değerlendirildiğini söyleyen Vali Şıldak basın mensuplarına açıklamada bulundu. Şıldak, “İl Eğitim Değerlendirme Toplantılarımızın 6’ncısını Ayvalık İlçemizde gerçekleştiriyoruz. Toplantıda, bir ay içerisindeki İl genelinde eğitim çalışmalarını değerlendirdik. Yapılan deneme sınavlarının sonuçlarıyla ilgili verileri paylaştık. Her ay tekrarladığımız bu deneme sınavları 7’nci, 8’inci, 11’inci ve 12’nci sınıflarda bulunan öğrencilerimizin katıldığı ve gerçekle birebir örtüşen düzeyde ölçme gücü olan sınavlardan oluşuyor. Mart ayından itibaren ise liselerimizde hem AYT hem de TYT sınavlarını yapmak suretiyle çocuklarımıza üniversite sınavına gerçek anlamda hazırlık yapma fırsatı sunmuş oluyoruz. Bu yıl itibariyle yüz yüze eğitim koşullarında uygulama imkanı bulduğumuz Başarıyı İzleme Geliştirme Projemizin okul idarelerimiz, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimiz nezdinde benimsendiğini, İl genelinde bunun yansımalarını net şekilde görmeye başladığımızı bugün bir kez daha teyit etmiş olduk. Bütün okullarımızda proje ile bir farkındalık oluştu ve eğitimin tüm taraflarına bu motivasyonla bir eğitim rüzgarı aşılandı. Ayvalık İlçemizde velilerimizin de dahil edildiği bu eğitim rüzgarıyla eğitiminin tüm bileşenleri istenilen heyecanı yakalamıştır. Projemizin asıl amacı okul ortamlarını dinamik hale getirme, herkesin okula koşarak gitmesi, istekli olması, öğretmenlerimizin var gücüyle çalışması ve her eğitim neferinin yapabileceğinin üzerinde bir performansla çocukları sahiplenmesidir. Biz her toplantımızda heyecanın daha da artmış olduğunu görüyoruz. İlin Valisi olarak samimiyetle ifade etmek isterim ki proje, eğitimde bir fark oluşturmuştur.” şeklinde konuştu.

BİGEP’le Öğrencilerin Geleceği Şekilleniyor

Her deneme sınavının, her başarı düzeyinin ölçümünün gerçekleştirilmesiyle başarılı öğretmenlerin ve öğrencilerin ödüllendirildiğini sözlerine ekleyen Şıldak, “Sürekli tatlı bir rekabet ortamı içerisinde teşvik edici ve yönlendirici bir pozisyon alıyoruz. Yani eğitimin insan boyutunun liderlik ve sürükleyicilik özelliklerini ön plana çıkarıyoruz. Geçtiğimiz hafta ziyaret ettiğim İl merkezindeki 23 Nisan İlkokulumuzda yine bu tabloyu gördüm. İnanın etkilenmemek mümkün değil. Herkes benim hissettiğimden daha büyük bir inançla, coşkuyla projenin kendilerine kattığı yol haritası ve rehber olma anlamında onlara verdiği desteği ifade ediyor. Zaten bizim görevimiz de yol gösterici olmak, rehberlik etmek. Gençlerimizin, çocuklarımızın geleceğini şekillendirecek bu süreçlerin takibini en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. Nisan ayı itibariyle ulusal düzeydeki sınavlara 1 buçuk ay gibi kısa bir sürenin kaldığı bu günlerde biz odaklanmamızı tamamen sınava girecek öğrencilerimize yaptık. Her bir öğrencimizi yakın takibe alıp desteğimizi arttırıyoruz.” diye konuştu.

Vali Şıldak’tan Yatırım Müjdeleri

Balıkesir’in eğitim şehri olması için tüm çalışmaları yakından takip eden Vali Şıldak Ayvalık'ta yapılacak eğitim yatırımları ile ilgili müjdeler verdi. Şıldak, “Ayvalık’ta eğitim yatırımları anlamında çok güzel hamleler var. Yeni bina yapımlarımız, onarımlarımız ve güçlendirme çalışmalarımız olacak. Yaz dönemi Ayvalık'ta 20 civarında okulumuzda yeni eğitim yılına çok daha güçlü girmek amacıyla çalışmalarımız olacak. Uzun zaman üzerinde çalışılan ancak sonuç alınamamış olan bazı yatırımların neticelenmesi ve ihale süreçlerinin başlatılmış olmasıyla çalışmaların başlayacak olması da çok sevindirici. Ben şimdiden bu çalışmaların ilçemize hayırlı olmasını diliyorum. Hedefimiz İlin tamamında bütün eğitim süreçlerinin sürekli takiple canlı tutulması ve bilhassa akademik başarının yükseltilmesidir. Balıkesir bir eğitim şehri olsun istiyoruz. Bunu sözde bırakmadan altını doldurarak ilerliyoruz. İlimizde pek çok alanda devletimizin yatırımları devam ediyor. Bunların başında eğitim yatırımları geliyor. Bunu sağlık ve spor yatırımları izliyor. Bu üç alanda bakanlıklarımızın Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla büyük destekleri var. İlimizin geniş coğrafyasıyla ülkemiz genelindeki paydan çok önemli bir miktar elde ettiğini söylemek istiyorum. Okullarımızdaki tuvaletler, sınıf ortamları gibi fiziki iyileştirmeler için 9 milyon gibi bir bütçe ayrıldı. Bu iyileştirmeleri ilçelerimizde grup grup planladık. Hijyen koşullarının sağlanması açısından beklediğimiz, önem verdiğimiz bir konuydu.” ifadelerini kullandı.

BİGEP Modülü hayata Geçirildi

Proje kapsamında yapılan deneme sınavlarının akademik başarının takibinde somut bir gösterge olduğunun altını çizen Şıldak, “Bu aylık toplantılarda gerçekleştirdiğimiz deneme sınavlarıyla ve önceki yılların LGS ve YKS sınav sonuçlarına göre bütün ilçelerimizin olumlu ve olumsuz gelişimlerini görüyoruz. Kapsamlı ve detaylı çalışmamızla eğitimi mercek altına alıyoruz. Ayvalık'ta iyiye doğru bir yönelim var ama daha iyi noktada olmalı. Bulunduğu koşullar, eğitim altyapısı ve kadrolarının gücü hesaba katıldığında Ayvalık İlçemizin 20 ilçemiz arasında daha iyi yerlerde bulunmasının gerekli olduğunu düşünmekle birlikte özellikle bu yıl gösterdiği gelişmeyi de olumlu buluyorum. Bu yıl biz akademik alanda ulusal düzeydeki ölçme sınavlarına girecek öğrencilerimizin desteklenmesini sağlıyoruz. Bunun yanı sıra okul öncesi eğitim, ilkokullar, meslek liseleri ve halk eğitim merkezlerini destekleyen çalışmaları da ikinci dönem itibariyle projemize dahil ettik. BİGEP modülü çalışmalarımızı Milli Eğitim Bakanlığımız da onayladı, tanımlandı ve bir modül tahsis etti. Bu modül BİGEP kapsamındaki bütün çalışmaların okul idarelerimiz tarafından oraya yüklenebileceği Milli Eğitim Bakanlığı'nın kullanıma açtığı bir modüldür. Balıkesir'e özgü bir modüldür.” diye belirtti.

BİGEP’le Eğitim Seferberliği Başladı

Vali Şıldak, değerlendirme toplantısının ardından İlçedeki programında Okul Müdürleri, okulların BİGEP Proje sorumluları ve zümre başkanlarının katıldığı toplantıyla devam etti. Cunda Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde yapılan geniş katılımlı toplantıda konuşan Şıldak, “Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesiyle bir hedef koyduk ve bu hedef çerçevesinde çalışmaları bir yol haritasına bağladık. Oluşturduğumuz faaliyet planı çerçevesinde İlimizin tamamında çalışma yapıyoruz. Balıkesir’in, ülkenin en gelişmiş ve 30 büyükşehirden biri olmasının ötesinde; taşıdığı özellikler, zenginlikler, eğitim altyapısı, eğitim kadroları, sosyoekonomik gelişmişlik düzeyi ve coğrafi şartlarının uygunluğu gibi bütün şartları bir araya getirerek yaptığımız değerlendirmede akademik başarı düzeyinin olması gereken noktanın epey gerisinde olduğunu gördük. Bunu sorgulamaya başladık. Özellikle geçtiğimiz eğitim döneminin verileri; tablonun son üç yılın en dip noktasını görür şekilde sürekli bir aşağı yönlü seyir izlediğini ve bunun artık tedbir alınması gereken, akademik alanda silkelenme gerektiren bir noktaya geldiğimizi açıkça ifade etti. İçimize sinmeyen bu durumun değiştirilmesi, eğitim alanında bir enerji oluşturulması, farklı bir bakışla eğitim sürecine müdahale edilmesi gerektiğini düşündük. Çünkü eğitim sadece okullarda ders vererek sadece sınıflarda yapılıp sonuçlanan bir süreç olmaktan öte yönetim boyutu da olan, süreç yönetimi ve liderlik gerektiren politika üretilmesini içeren bir alan. Yerelde de reaksiyon gösterilmesi, pozisyon alınması gereken karmaşık bir süreç. O yüzden Balıkesir'de eğitim sürecine müdahale ettik. Ve topyekün bir seferberlik başlattık.” diye konuştu.

Proje ile yapılmak istenenin eğitimin insan unsurunu, eğitim neferlerini farkındalık oluşturmak suretiyle sürece daha canlı ve dinamik olarak dahil etmek olduğunu sözlerine ekleyen Şıldak, “İlimizde bu yıl sahada uygulama imkanı bulduğumuz BİGEP projemizi öğretmenlerimiz ve idarecilerimiz olarak sizler sahiplenerek, benimseyerek onu bu seviyeye getirdiniz. Eğitimin yapısı ve niteliği gereği müdahale edilmesi ve sürekli dinamizmi gerektiren bir alan olması itibariyle desteklenmeyi gerektiren önemli bir unsur içeriyordu. Yapılan uzun çalışmalar sonrasında uygulama mekanizmasıyla projeyle ilgili bütün enstrümanlar sizlere sunuldu. Bu çerçevede Ayvalık İlçemizi tebrik etmek istiyorum. Katılımın yüksek olduğu ve projeye olan desteğin bir hayli yükseldiğini görmekten son derece mutluyum. Ayvalık her yönüyle pozitif bir İlçemiz. Pek çok insan bu coğrafyada bulunmak, bu güzel atmosferi teneffüs etmek ister. Ve kamu görevlileri için de bu böyledir. Burada tabiatın, kültürün pek çok nimetleri bolca mevcut.  Ayvalık'a her gelişimde hayran kalarak veda ediyorum.” diye belirtti.

Eğitimle ilgili bütün faaliyetleri, BİGEP çerçevesinde çok yakından görme ve izleme fırsatı bulduğunu dile getiren Şıldak,”Biz BİGEP'i çok sınırlı bir faaliyet olarak düşünmüyor ve sadece akademik başarı boyutuyla da ele almıyoruz ama bu yıl öne çıkarmak zorundaydık. Çünkü Balıkesir'e yakışmayan sıralamalarla karşı karşıya kalmak istemiyoruz. Balıkesir ekonomide, turizmde, sanatta, tarımda ve  hayvancılıkta marka bir şehir olmak için iddialı durumda. Çünkü İlimiz 20 İlçesiyle Marmara'dan Ege'ye uzanan topraklarıyla, metropol şehirlerin arasındaki uygun lokasyonuyla Türkiye'nin göz bebeğidir. Balıkesir, büyük işletmelerin en çok arazi aradığı ve binlerce dönüm arazide tarım faaliyeti yürütmeye çalıştığı, büyük ölçekli tarım faaliyetleri için hedef bir şehir. Sanayi için de aynı şey geçerli. İstanbul, Bursa, İzmir gibi üç metropol şehir arasındayız. Bu turizmde de böyle. Balıkesir yazlıkçı vatandaşlarımızın tatilini geçirdiği bir şehir olmaya mahkum olan kaderini yenecek. Yabancı turizme de açılacak. Spor, sağlık turizmini geliştirecek. Bütün bunlar Balıkesir'in bir dünya şehri olarak hak ettiği yeri alması için çok sebepten sadece bazıları. Yerin altı da üstü de zenginliklerle dolu. Altından tutun bakır, çinko, demir, kurşun, pek çok yeraltı zenginliği var.  Bütün bunların adeta markalaştığı bu şehirde eğitimin böyle bir düzeyde olması kabul edilemez.  Balıkesir'in eğitimdeki hedefi ilk 10 İl içerisinde olmaktır.

Proje üretiminde Balıkesir sadece TÜBİTAK’ta değil Erasmus, E-Twinnng gibi projelerde de zirve yaptı. Yine okul ortamlarının iyileştirilmesi konusunda da zirveyi gördük. Son 1 buçuk yılda, şimdiye kadar yapılmış tasarım ve beceri atölyelerinin sayısını geçtik. Aynı gelişmeler eğitim yatırımlarında da devam ediyor.  Şu anda İlimiz genelinde 27 okulumuzun inşaatı devam ediyor ve 49 okulumuz da bu yıl içerisinde başlayacak. Ayrıca 47 okulumuzda güçlendirme çalışmamız var. Eğitim altyapımız güçleniyor.” şeklinde müjdeler verdi.

Vali Şıldak Balıkesir’e Enerji Yayıyor

BİGEP ile okullarda özenilen ve imrenilen çalışma ortamlarının oluştuğunun altını çizen Vali Şıldak, “Okul ziyaretlerimde görüyorum ki herkeste bir enerji, daha iyisini yapabilme arzusu olduğu belli oluyor. Enerji oluşması için ona inanmanız gerekir. Bunun için de bir hedefiniz olması gerekir. Enerjinin de karşılıklı alıp verilmesiyle sinerji oluşuyor. Bu enerji ve sinerjiyi oluşturmak da idareciler olarak bizim vazifemiz. Ben idareciliği insanları mutlu etme sanatı olarak tarif ediyorum. İdarecinin görevi de insanları mutlu etmektir. Yönetici, enerji yaymalıdır. Eğitim alanına da bunu uyarladığımızda okul idarecilerimizin sadece okul müdürü değil, eğitim lideri olmasını arzu ediyoruz. Zaten BİGEP’in dayandığı nokta da eğitimdeki insan faktörünü, insan unsurunu güçlendirmek ve istekli hale getirmektir.  Artık klasik modelleri terk etme zamanı gelmiştir. Ülkemizde yenilenen bir anlayışla, bir zihniyet dönüşümüyle kamu yönetiminde vatandaş odaklı yönetim anlayışı benimsenmiştir. Önceden devlet vatandaşa üsten bakardı. Devlet emrederdi, devlet otorite uygulardı. Vatandaş bunu kabul ederdi. Etmezse ceza verilirdi. Şimdi bu anlayışı terk ettik. Vatandaşla devlet eşit düzeyde. Birbirinin üzerinde yetkileri ve hakları var. Bir karar alırken muhakkak suretle ilgili kitlenin görüşünü almak durumundasınız. Karar alma ve uygulama süreçlerini katılımcı, çok yönlü bir bakış açısıyla hayata geçirmedikçe ve kitleleri arkamıza alıp bir gönüllülük oluşturmadıkça başarı elde edemezsiniz.” ifadelerini kullandı.

Amatör ruhun kaybolmadıkça insanın ruhunun genç kalacağını söyleyen Şıldak, “Ayvalık'a hitap ederek sizler vasıtasıyla bütün eğitimcilerimize, bütün öğretmenlerimize bu duyguyu, bu inancı, bu hissiyatı aktarmak istedik. Bunlar aslında amatör ruh çalışmalarıdır. Yani amatör ruh kaybolmazsa bir insanın gönlü genç kalır. Her günümüzün birbirinden farklı olması lazım. Aynı şeyi tekrarlıyorsak, sönmeye ve kurumaya mahkum bir ağaç oluruz. Beslenmeliyiz. Kimi zaman güneşten, kimi zaman yağmurdan, kimi zaman fırtınadan, bazen dallarımız kırılabilir. Fırtına sert esebilir.. Güçlüysek, köklerimize güveniyorsak, o kökler o dalları tekrar besler, oralardan yeni filizler yeşerir. Ve yolumuza devam ederiz. Ülkemizin buna ihtiyacı var.” şeklinde konuştu.

Vali Şıldak, toplantının devamında, katılımcılardan BİGEP Projesinin alandaki yansımalarıyla ilgili bilgiler aldı. Okul müdürleri, proje sorumluları ve zümre başkanlarından Balıkesir’i eğitimde adından söz ettiren İller arasında yer almasını sağlayacak projenin yürütülmesinde herhangi bir aksaklık veya talebin olup olmadığını sordu. Söz alan öğretmenler projenin onlara ve öğrencilerine farklı bir heyecan ve motivasyon verdiğini ifade ettiler.

Toplantının ardından Cunda Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde sınıfları gezen Vali Hasan Şıldak, öğrencilerle sohbet etti. Programı kapsamında son olarak okuldaki öğretmenlerle bir araya gelen Şıldak, öğretmenlerle okuldaki Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi kapsamındaki çalışmalarla ilgili fikir alışverişinde bulundu. /Melek Babacan