BANDIRMA’DA TÜKETİCİ ŞİKÂYETLERİ ARTTI

Restoran, kafe, lokanta ve pastanelerde tüketicilere yasal olmayan ücretlerin yansıtıldığına dikkat çeken TÜKDER Bandırma Şube Başkanı Nuray Hugül, son dönemde şikayetlerin arttığını belirtti.

Haber Giriş Tarihi: 25.07.2024 09:45
Haber Güncellenme Tarihi: 25.07.2024 09:45
https://www.bandirmayasam.com.tr

Son dönemde yaşanan yüksek enflasyonla birlikte, tüketicilerin büyük çoğunluğu açlık sınırının altında yaşam mücadelesi veriyor. Lokanta, restoran ve kafelerde tüketicilere yansıtılan yasal olmayan ücretlerin yansıtıldığına söyleyen Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Bandırma Şube Başkanı Nuray Hugül, vatandaşlar tarafından gelen şikâyet taleplerinin arttığına dikkat çekti. Başkan Hugül, “Günümüzde yaşanan anormal fiyat artışlarına karşın, tüketicilerimizin büyük bir bölümü açlık sınırının altında yaşam mücadelesi vermektedir. Yaşanılan yüksek enflasyonun sorumluları, bir avuç kan emiciler servetlerine servet katarken bedelini tüketicilere ödetiyorlar. Son günlerde derneğimize yapılan şikâyetlerde lokanta, restoran, kafe ve pastanelerde, tüketicilerimize yansıtılmaya çalışılan masa ücreti, servis veya garsoniye ücreti adı altında yasal olmayan ücret talep edilmektedir.” diye konuştu.

TÜKETİCİ ONAYI OLMADAN GETİRİLEN SERVİS İKRAMLARI ÜCRETSİZ OLMAK ZORUNDA”

“Tüketici yasasının 54’üncü maddesine göre satışa sunulan ürün ya da hizmeti birim fiyatı Türk Lirası olarak ve tüm vergisi dâhil, tüketiciyi bilgilendirmek zorundadır. Fiyat listesi ve içindeki tüm ücretlendirmeleri mekânın dışına ve masalara görülecek şekilde konulmalıdır. Kanunu 6’ncı maddesi, Bir ürün ya da hizmet satışında, bu ürünle birlikte başka bir hizmet satılmasını yasaklar. Yani bir tek sipariş verildiyse, masaya gelen diğer yiyecekler yenmiş olsa dahi müşterinin sorumluluğunda değildir. Dolayısıyla bilgisi ve onayı olmadan masaya getirilen servis, hatta kuver ikramları ücretsiz sunulmak zorundadır. Yine tüketicilerimizin şikâyeti önemli bir konu da fiyat farklılığıdır. Örneğin ortalama piyasa fiyatının 100 lira olduğu makarnanın fiyatı 400 lira olarak talep ediliyorsa, fahiş fiyat artışları ve farklılıkları HFA uygulaması ve ALO 175 ile TİC Bakanlığına veya 153 numaralı telefon ile zabıta aranabilir. Bu konularda mağdur olan tüketicilerimiz, Tüketicilerimizi Koruma Derneğimize veya Kaymakam’lıkta bulunan Tüketici Hakem Heyetine başvurabilirler. Sorunlarımızın çözümü örgütlü ve bilinçli tüketiciden geçer.” dedi.

Haber: Selin Girgin