Sahip Çıkarsak, Balıkesir Kazanacak

Balıkesir Ticaret Odası Başkanı Rahmi Kula, cazibe merkezi haline gelen Balıkesir’i marka şehre dönüştürmek için başlatılan ‘Marka Şehir Balıkesir’ projesine bu şehirde yaşayan ve bu şehre gönül bağı olan herkesin destek vermesini istedi.

Haber Giriş Tarihi:
Haber Güncellenme Tarihi:
https://www.bandirmayasam.com.tr

Balıkesir Ticaret Odası Başkanı Rahmi Kula, cazibe merkezi haline gelen Balıkesir’i marka şehre dönüştürmek için başlatılan ‘Marka Şehir Balıkesir’ projesine bu şehirde yaşayan ve bu şehre gönül bağı olan herkesin destek vermesini istedi.

Kula, “Marka Şehir Balıkesir’i içselleştirir, benimser ve marka şehir olma bilincini kendimizde oluşturursak, şehrimizi el birliği ile çok daha iyi yerlere getireceğimize inanıyorum. Bu sayede nitelikli yatırımcıların ilimize yatırım yapması, sanayimizin ve turizmimizin gelişmesi ve istihdam oranımızın artmasıyla; kazanan tüccarımız, esnafımız ve Balıkesir olacak” dedi.

Balıkesir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Kula, ‘Marka Şehir Balıkesir’ projesini ve proje ile ilgili yapılacak çalışmaları  anlattı.

“Turist Sayısı Ve Turizm Gelirleri Artacak”

Kula, ‘Marka Şehir Balıkesir’ projesine tüm şehrin destek vermesiyle, salgının etkisinin geçmesiyle birlikte Balıkesir’e gelen turist sayısının yüzde 30, turizm gelirlerinin ise yüzde 50 oranında artmasını öngördüklerini söyledi.

Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Kula, “Balıkesir tarihi, doğal güzellikleri, kültürel değerleriyle oldukça yüksek bir potansiyele sahip bir şehir. Tarım, hayvancılık, sanayi, turizm, gastronomi ve yenilenebilir enerji gibi birçok alanda değerlendirilmeye müsait olan bu potansiyelimizi, ülke ve dünya çapında tanıtma hedefiyle paydaşlarımızla bir araya geldik. 2019 yılında, yol haritasının doğru bir şekilde belirlenmesi ve şehrin mevcut değerlerini ortaya çıkarabilmek için, marka şehir konusunda tecrübe sahibi firmalar ile görüştük ve stratejik analiz çalışmalarına başladık. Projeye hazırlanmak için geçirdiğimiz bir yıllık süreç içerisindeki çalışmalar sonucunda uygulama stratejisi ortaya çıktı ve 9 Ekim 2020 tarihinde imzalanan protokol ile çalışmalarımızı resmileştirildik.

Pandemi süreci, tüm dünyada ve ülkemizde etkisini hayatın her alanında olumsuz yönde gösterdi. Dolayısıyla bizlerin de kısa vadede atacağımız adımlar gecikmeye uğradı. Ancak ‘Marka Şehir Balıkesir’ projesinin hedeflenen süresi 5 yıl olup, kısa vadeli yapılacak çalışmalar ile sonuçlanacak bir proje değildir. Biz pandemi sürecinin ardından insanların yaşam tarzı ve alışkanlıklarının değişeceğini öngörüyoruz. Termal ve sağlık turizmi, doğa turizmi tüm dünyada yeni trend halini alacak. Bu konuda Balıkesir’in coğrafi özellikleri, şehrimizi Türkiye’nin en önde gelen turizm destinasyonlarından biri haline getiriyor. Çok ciddi bir turizm potansiyelimiz var.

“Büyükşehirlere Yakınlığımız Avantaj”

Öncelikli hedefimiz dalış, doğa, gastronomi, kültür ve sağlık turizmi gibi katma değeri yüksek turizmi çeşitlendirerek şehrimize daha çok turist çekebilmek. Büyük şehirlere ulaşım olarak yakınlığımız, uçağa binmeden ulaşım imkanları, keşfedilmemiş yerlerimiz ve ürünlerimiz, hizmetlerimiz en büyük avantajımız. Kısa vadede iç turizme yönelik bu çeşitliği ve hareketi sağladıktan sonra, orta ve uzun vadede yeni yatırımlar ile dış turizme ağırlık vermeyi düşünüyoruz. Marka Şehir Balıkesir projesiyle birlikte turist sayısının yüzde 30, turizm gelirlerinin ise yüzde 50 oranında artmasını öngörüyoruz. Tabii ki bu salgının etkisinin geçmesiyle birlikte mümkün olacak. Marka Şehir projesi sonrasında 4 ve 5 yıldızlı otel yatırımlarının yanı sıra sağlık sektörüne ve sağlık turizmine yönelik yatırımların artmasını da bekliyoruz. Ayrıca yatırım ortamı hakkında farkındalık yaratarak, nitelikli yatırımcıların şehrimize yatırım yapmasını, sanayimizin gelişmesini ve istihdam oranımızın artmasını planlamaktayız” dedi.

“Balıkesir Bütün Yolların Kesiştiği Nokta”

Balıkesir’in bütün yolların kesişme noktası haline gelen ve yeni yatırımcıların son dönemde özellikle değerlendirdiği, limanlara yakınlığı, ucuz ve uygun şartlarda yatırım alanları, 6 Organize Sanayi Bölgesi ile Batı Anadolu’nun en yüksek gelişme ve yatırım potansiyeline sahip cazibe merkezi  bir il haline geldiğini kaydeden Rahmi Kula, sözlerine şöyle devam etti: “Cazibe merkezi haline gelen Balıkesir’i marka şehire dönüştürmek, şehrin tüm paydaşlarıyla birlikte bu işe inanılması, zaman ayrılması ve emek vermesiyle gerçekleşebilecektir. Bizler Valiliğimizin önderliğinde, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Balıkesir Ticaret Odası, Balıkesir Sanayi Odası, Balıkesir Ticaret Borsası ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı işbirliğinde; İlimize özgü kültürel değerlerin, yöresel ürünlerin, yöresel lezzetlerin, sanayisinin, yatırım olanaklarının ve turizm destinasyonlarının gelişmesine yönelik olarak ‘Balıkesir Marka Şehir’ projesini hayata geçirmek üzere adımlarımızın attık.

“Üyelerimizin Desteği Güç Verecek”

Şimdi önümüzde uzun bir yol var. Projenin ilk yılında ilçe Kaymakamlıklarımızdan, ilçe belediyelerimize, Ticaret Odalarımız, Ticaret Borsalarımızdan Sanayi Odamıza, üniversitelerden sivil toplum örgütlerine bu şehirde yaşayan ve bu şehre gönül bağı olan herkeste bir farkındalık yaratarak projeyi içselleştirerek katılım göstermesini arzu ediyoruz. Tüm kurumlar büyük bir iyi niyet ve özveri ile bu projeyi gerçekleştirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu noktada üyelerimizin desteği bizlere güç verecek. ‘Marka Şehir Balıkesir’i içselleştirir, benimser ve marka şehir olma bilincini kendimizde oluşturursak, şehrimizi el birliği ile çok daha iyi yerlere getireceğimize inanıyorum. Bu sayede nitelikli yatırımcıların ilimize yatırım yapması, sanayimizin ve turizmimizin gelişmesi ve istihdam oranımızın artmasıyla; kazanan tüccarımız, esnafımız ve Balıkesir olacak.” Mahmut Acaröz