Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Necdet Filizoğlu, derneğin Bandırma Şubesi'nde açıklamada bulundu.
Genel merkezi Bursa'da yer alan TÜKDER'in toplam 9 şubesi bulunuyor. Bandırma ve Erdek'te de şubeleri bulunan Tüketicileri Koruma Derneği’nin Balıkesir ilindeki Genel Başkanı Filizoğlu, "Tüketicilerin haklarının korunması için örgütlenmeli. Herkes derneğe üye olmalı." şeklinde ifadelerde bulundu.
Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Bandırma Şube Başkanı Nuray Hügül "Tüketiciyi Koruma Derneği olarak 15-21 Mart, tüketiciyi koruma haftası olarak kutlanmaktadır. Temel haklarımızın karşılanması, bilgilendirmek, seçmek eğitilmek, ekonomik çıkarları korumak, sağlık bir şekilde yaşamak ve bu hakkı da güvence altına almak için buradayız. 15-21 Mart tüketiciyi koruma kaftası kapsamında Genel Başkanımız Necdet Filizoğlu, şubemizde misafir ettik. Geldiği için teşekkür ederim. Tüketici bir toplumum olduğumuz için çok mağdur olan vatandaşlarımızın haklarını korumak bizlerin görevidir. Sorunlarla ilgili Filizoğlu açıklamayı yapacaktır" dedi.
Filizoğlu "İnternetten Alışverişlerde Büyük Sıkıntılar Yaşanmaktadır"
Tüketiciyi Koruma Derneği'nin Genel Başkanı Necdet Filizoğlu, Derneğin 1992 yılında kurulduğunu, halen 9 şubede 5 bin 700 üyeleri olduğunu belirten Filizoğlu "Pandemi öncesinde 11 bin dolayında üyemiz vardı. Şimdi bu sayı 5.700'lere düştü. Bandırma'da, önceki yıllarda bulunan Tüketici Hakem Heyeti ortadan kaldırıldı. Yeniden kurulması için girişimlerimiz sürüyor." "1985 yılında Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Tüketici hakları Evrensel Beyannamesi ile tüm dünyada kutlanmaya başlanmıştır. Bu tarihten sonra ülkemizde de kurulan Tüketici derneklerin verdikleri mücadeleleri 1995 yılından bu yana 22221 sayılı kararla resmi resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu yasaya göre 15-21 Mart haftası tüketiciyi koruma haftası olarak kutlanmaktadır AMAÇ; Temel hakların karşılanması, bilgi edinmek, seçmek, eğitilmek, ekonomik çıkarları korumak, sağlıklı bir çevrede yaşamak bu hakkı güvence altına almaktır. Son yıllarda özellikle hayat pahalılığının öne çıkmasından dolayı Tüketiciler tükendiler, Kandırıldılar Özellikle internetten alışverişlerde büyük sıkıntılar yaşanmaktadır. Bize gelen şikayetlerde Tüketici derneğimiz, arkadaşlarımızın karşılık beklemeden özverili çalışmalarıyla tüketicilerimizin umudu olmuş, karşılaştıkları sorunların çözümünde önemli katkılar vermektedir. Yüzde 95 oranında sorunlara çözüm bulunulmaktadır. Derneğimizin şubesi olan Bandırma 2014 yılında kurulmuştur. Bu tarihten itibaren üniversitede ve birçok okullarda sunumlar yapılmış olup halen devam etmekteyiz. Ticaret bakanlığının 840 ilçede hakem heyetlerinin kapatılması tüketiciye yapılmış haksızlıktır bizler tekrar acıkması için bu konuda mücadelemizi sürdürmekteyiz" dedi. /Burcu Bayırlı