Eğitimde yaratıcı drama çalışmaları sonunda mutlaka bir tartışma ve değerlendirme yapılır.
Tartışmada, açık uçlu sorular sorulur ve tek bir doğru cevaba gidilmez. Tartışma oynanan oyunun gereğine göre uzun veya kısa olabilir. Tartışmanın amacı, oynanan problemi tanırnak, çözümü öğrenmek ve diğer çözüm yollarını keşfetmektir. Burada eleştiriler kişiye değil role yapılır.
Çocuk yazılı ve sözlü olarak kendini ifade etmeyi öğrenmeden önce, bildiklerini hareketleri ile göstermektedir. Sınıftaki dramatik oyun da, çocuğa düşündüklerini gösteri yolu ile ortaya koyma fırsatını sağlamaktadır.
Burada vücut oyuncunun aletidir ve oynanan oyunlarla çocuk kendini, vücudunu tanıyacak ve kullanmayı öğrenecektir.
Tüm bunlar gözönüne alınarak yapılan drama uygulamalarıncia çocukların hepsine oynama fırsatı verilmeli ve oyun sonunda tüm grubun konu hakkında konuşması sağlanmalıdır.
4.Rahatlama
Oynanan oyun hakkında tartışma yapılıp, gerekli katkıların yapılmasından sonra, ışıklar kapatılıp sessiz olarak ya da sakin bir müzik eşliğinde, gözler kapalı olarak çocukların yatıp dinlenmesi sağlanır.
Ortalama 5 dakika sürer. Işıklar yakılarak dramaya son verilir. Rahatlama çalışmasının her zaman yapılması gerekmez. Burada amaç; çocuğu rahatlatmak ve olayın tamamlandığını hissettirmektir.
Drama Yapılacak Ortamın Hazırlanması
Dramatik oyunlar, sınıf, kütüphane, müzik odası, bahçe, hol, yemekhane gibi yerlerde oynanabilir. Seçilen uygulama alanındaki uyarıcının mümkün olduğunca az olmasına dikkat edilmelidir.
Zemin; parke ya da halı kaplı olmalıdır. O günkü faaliyetlerle ilgili tüm materyaller bir köşede hazır bulundurulmalıdır. (Kâğıt, kalem, resim, teyp, kaset, v.b. gibi.)
Kalabalık sınıflarda dikkati toparlamak için tef, davul gibi müzik aletleri kullanılabilir.
Çalışmaya katılanlar rahat kıyafetler giymeli, ayakkabı yerine, yumuşak lastik ayakkabı ya da çorap ile çalışma yapılmalıdır.